Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.12.2011 16:22 - Смяна на местата
Автор: meduna Категория: Други   
Прочетен: 1401 Коментари: 2 Гласове:
1



Наскоро прочетох статия за това как да опазим жилището си, когато отидем на почивка. Същото важи и сега – с коледните и новогодишните празници.   В статията ми направи впечатление анализа на причините за това, че има хора, които ще разбият жилището ни. И препоръка да сключим договор с фирма, която да ни пази. Звучеше ми някак неизбежно. Ти ще бъдеш обран. Все някога. За това сключи договор, за СОТ.   Статията ми се стори направо ужасна: препоръка да сложим камери във входа, да помолим съсед да ни прибира пощата, да си сложим дограма против взлом, да си сменим дървената каса на вратата с метална ... очаквах да прочета, и препоръка, ако живея на партерен етаж да си сложа решетки на прозорците и на терасата, ако има такава.   Най-разумен ми се стори съвета да не държа нищо ценно в къщи. Хубава работа. Има неща, на които държа, които никога няма да бъдат откраднати и които правят мястото, където живея „мой дом”. Разни сантиментални дреболийки. Имам си собствен хаос, в който живея и който наричам „ред”. Имам си домашен любимец, който няма как да е пазач на дома ми. Имам си снимки, мои и на приятели... Сигурна съм, че ако някой влезе – точно тези неща няма да открадне. Но само идеята, че ще влезе непоканен, ще ги докосва ... ме кара да изтръпвам.   Преди време даже имах малка мечта, за малка къща, в малко село. Отказах се от тази моя малка мечта точно заради подобни съвети от приятели. Всички звучаха по един и същ начин: „Добра идея. Но замислила ли си се какво ще стане, ако те няма 10 дни? Ами, ако ти се наложи да живееш сама известно време? Не те ли е страх?”. Не ме беше страх, докато не започнах да се замислям. Тогава мечтата ми изчезна и се замени с несигурност и страх.   Странна работа. Затвора не беше ли място за хора, които с нещо са нарушили законите?! И това е доказано в съда... А аз – стремящият се към честност и почтеност гражданин съм длъжна да плащам, за да ... живея в затвор, без даже да съм осъдена за това.   Искам да живея без решетки и без да си плащам за спокойствието в къщи. Дали има такъв начин?



Гласувай:
1



1. brink - Има начин
01.12.2011 16:31
В момента работя по проекта. Той обаче е само за хора, готови да скъсат с досегашния си живот, да се съберат, да се пазят взаимно и да се радват заедно на нещата, които са постигнали с общи услилия. За сам човек според мен няма шанс, в смисъла за който ти говориш.
Най-лошия враг на човека е страха, който е болест, за щастие лечима.
Колкото до решетките - тях винаги ще ги има под една или друга форма, наложени от самата природа на този свят - говоря за неща като гравитация, смърт на физическото тяло. Тяхното приемане или преодоляване е друга тема...
Поздрави и най-добри пожелания!
цитирай
2. meduna - Надявам се проекта ти да се получи. И ...
06.12.2011 09:34
Надявам се проекта ти да се получи. И да има смисъл от него... Всъщност - не знам точно за какво говориш.. но от постинга ти си правя извода, че е нещо като комуна. Надявам се да имаш пост за идеята си...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meduna
Категория: Хоби
Прочетен: 66614
Постинги: 26
Коментари: 15
Гласове: 50
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031